PS Recruitment
Koraalrood 153
2718 SB Zoetermeer
Tel: (079) 303 10 00
info@ps-recruitment.nl

Planner

Ben jij een allrounder, een alleskunner, de zogeheten spin in de web en sta je sterk in je schoenen om de monteurs effectief in te plannen? Dan zijn we op zoek naar jou!

De organisatie:
Onze opdrachtgever is dé nummer één leverancier van koel- en vriesapparatuur voor de food retail. Tot haar klantenkring behoren zowel nationale als internationale supermarkt-, tankstation- en groothandel organisaties. Zij verkopen en installeren klant specifieke oplossingen en onderhouden deze apparatuur. De jarenlange ervaring en de continue productontwikkeling samen met onze haar fabrieken in onder andere Tsjechië, Hongarije en Frankrijk maken dat zij in deze markt een stevige positie hebben opgebouwd. De organisatie telt ca. 260 werknemers waarvan meer dan de helft in de buitendienst werkzaam is. 

Doel van de functie:
Het op een juiste en zo effectief mogelijke wijze aansturen van monteurs in de regio, waarbij er aandacht is voor de dagelijkse prioriteiten en de contractuele verplichtingen welke gepland dienen te worden. De planner fungeert als ‘spin in het web’ en bent via de telefoon hét visitekaartje van de organisatie. De planner doet aan verwachtingsmanagement: hij/zij informeert de klant wanneer hij/zij een monteur op locatie mag verwelkomen. In deze functie rapporteer je aan de Regiomanager. Je schakelt met de klant en voorziet in de vraag door op adequate wijze een monteur aan te sturen op een storing. Je weet exact wat er in je regio speelt, weet waar de monteurs zich bevinden en je kunt moeiteloos schakelen tussen prioriteiten. Je bent verantwoordelijk voor de 24/7 planning, zowel op korte als lange termijn en bewaakt de gemaakte contractuele afspraken met de klant.

Bevoegdheden:
- Beslissingsbevoegd voor efficiënte planning van servicetechnici
- Autorisatie volgens beslissingsmatrix. 

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

1) Verantwoordelijk voor een optimale (24-7) planning (korte en lange termijnplanning) van monteurs op de locatie met als doel het op een zo effectief mogelijke servicedienstverlening van de winkels van klanten in de regio.

Hierbij houd je rekening met:
- Storing interventies
- Geplande (facturabele) reparaties
- Onderhoud (contractueel)
- F-gassen inspectie (wettelijk/contractueel)
- Uitvoering van small projects sales
- Kennis en kunde van de Monteurs.

2) Het bewaken van contractueel vastgelegde respons/ fix tijden en handelen overeenkomstig deze tijden. Het informeren van de klant wanneer hij/zij een monteur op locatie mag verwelkomen.

3) Het opstellen en bewaken van een jaarplanning m.b.t. wettelijke inspecties en contractueel onderhoud rekening houdend met contractverplichtingen, seizoeneffecten en beschikbare capaciteit.

4) Het tijdig escaleren van problemen met betrekking tot (openstaande) werkorders, onderhoud en klankcontact.

5) Het laten opstellen en bewaken van een effectieve reparatie offertes (boven mandaat bedrag). Het (na goedkeuring en levering materiaal) spoedig informeren van de klant en inplannen van een monteur op de werkorder.

6) Het, in afstemming met de Regiomanager, toezien op een juiste en zo effectief mogelijke kwalitatieve en kwantitatieve personeelsbezetting. Het opstellen en beheren van een capaciteitsplanning rekening houden kennis en kunde van de Monteurs, met verlof, verzuim en training. Indien er afwijkingen zijn t.o.v. “standaard” capaciteit (vanwege ziekte, afwijking kennis kunde conform skillmatrix) dient de Field Supervisor hiervan op de hoogte gebracht te worden. 


7)Bijdragen aan een effectieve samenwerking tussen de binnendienst en buitendienst zodat de klant optimaal wordt bediend. Binnen de regio vorm je een succesvol team met de werkvoorbereider, administratief medewerker en de Field Supervisor.

8) Het beïnvloeden van monteursgedrag (kwalitatief) waarbij continue verbeteren centraal staat. 


9) Het toezien op een juiste en constante instroom van werkbonnen. Je controleert de service bon (contract/garantie/factuur) op inhoud en volledigheid en neemt de juiste acties bij afwijkingen. Tevens spreek je de Monteur aan bij het uitblijven van bonnen (monitoring) en geef je terugkoppeling aan de Field Supervisor. 


10) Wekelijks rapporteren van openstaande orders/statusnavragen over werkorders/onderhoud/F-gassen inspecties aan de Regiomanager.

11) Procesmanagement: In samenspraak met de Regiomanager en collega planners zorgdragen voor een eenduidige uitvoer van processen zodanig dat de klant over de regio’s heen geen verschillen qua dienstverlening kan waarnemen. Binnen deze uitvoer staat continue verbeteren centraal. 


12) Proactief handelen bij klant problemen in overleg met de Field Supervisor (ook bij escalaties). 


13) Zorgdragen voor een optimale klanttevredenheid middels het leggen van contact met de klant 
(vertrouwen en uitstraling) enerzijds en het zoeken naar oplossingen anderzijds. 


Opleiding, kennis & ervaring:
Enthousiaste persoonlijkheid met HBO denk-/werkniveau en aantoonbare werkervaring als planner of een vergelijkbare functie. Affiniteit met installatie en/of koeltechniek is gewenst. Bewaken van de opvolging van openstaande serviceorders. Kritisch, nastreven van kwaliteit en het zijn van een echte “multitasker”. Uitdagingen niet uit de weg gaan, je regio (topografisch) uit je hoofd kennen, hands on ingesteld en functioneert oplossingsgericht. In deze functie word je uitgedaagd om het continue denken en handelen van zowel de buitendienst als de binnendienst structureel naar een hoger niveau te tillen.

Competenties:
Teamwerk – Creëert een omgeving waarin mensen betrokken zijn, niet buiten de groep staan en ook het idee hebben dat ze ertoe doen. Respecteert individuele verschillen en gebruikt uiteenlopende denkwijzen en contributies van allen. 

Klantgerichtheid – Is gericht op handelingen om de huidige en toekomstige interne/externe Klantbehoeften te overtreffen. Leeft zich in de klant in - Luistert naar de behoeften van de klant en begrijpt deze volledig. 

Resultaatgerichtheid – Voltooit verplichtingen met precisie om de organisatie en alle medewerkers hun voordeel daarvan te laten doen. 

Aanpassingsvermogen – Past zich aan/weet om te gaan met stressvolle situaties, snel veranderende organisatorische omstandigheden en een onzekere (werk)omgeving. 

Zakelijk inzicht – Bepaalt alternatieve oplossingen voor problemen, evalueert gedragslijnen en komt tot goede zakelijke beslissingen. 

Communicatieve vaardigheden – Drukt ideeën effectief uit om zich als een geloofwaardig en krachtig leider op te stellen. 

Luisteren – Moedigt anderen aan om een dialoog aan te gaan en luistert actief. Doet zijn of haar best om de ideeën van andere personen goed te begrijpen. 

Vooruitdenken - Ontwikkelt plannen die inspelen op de korte en lange termijn behoeften. 

Technisch/functioneel – Ontwikkelt technische en/of functionele vaardigheden en kennis die specifiek voor de discipline zijn en er ook toe doen. 

Accuraat/nauwkeurig – Probeert fouten te voorkomen en zorgt ervoor dat de taken grondig, geordend en zorgvuldig worden uitgevoerd. 

Stressbestendig – Bezit het vermogen om ook gedurende piekmomenten in de werkdruk het hoofd koel te houden en de juiste prioriteiten te stellen, zodat het werk optimaal doorgang vindt en monteurs effectief aangestuurd en gepland worden. 

Contactinformatie:
Interesse? Reageer dan direct en stuur je sollicitatie naar vacatures@ps-recruitment.nl en vergeet niet je CV mee te sturen. Heb je nog vragen over deze functie? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 079-303 10 00.

Professionals of the month september

Personal Selection feliciteert:

Jordy met zijn nieuwe baan als Beveiligingsmonteur.

Cassy met haar nieuwe baan als medewerker Merchandise & Ticketing.

Alexander met zijn nieuwe baan als Werkvoorbereider.

Pieter met zijn nieuwe uitdaging en baan als Servicemonteur.

Remco met zijn nieuwe baan als Field Service Engineer in de Beveiligingstechniek.

Namens Personal Selection onwijs veel succes en plezier met deze nieuwe uitdaging in jullie carrière!